Χρήστης/Συνθηματικό
Αναζήτηση:
Περιήγηση σε εργασίες
Κατά το σχολικό έτος 2014-2015, στο πλαίσιο του μαθήματος της Τοπικής Ιστορίας, οι μαθητές του Γ4 του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων, προσέγγισαν πτυχές της ιστορίας των Ιωαννίνων μέσα από κείμενα ελλήνων λογοτεχνών. «Το τέλος της μικρής μας πόλης» αφορούσε πλευρές του τόπου μας που έχουν σβήσει, εξακολουθούν όμως να συγκινούν όσους αποπειρώνται να τις γνωρίσουν. Αυτό φάνηκε και στην παραγωγή κειμένων των ίδιων των μαθητών που εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν δικά τους κείμενα αλλά και βίντεο με σχετικά θέματα. Ακολουθούν δείγματα των εργασιών που εκπόνησαν οι μαθητές Προβολή
Δράση "Διάλογοι" : Η τοπική Ιστορία στο μάθημα της Αγγλικής γλώσσας: "THE LOCAL HISTORY OF THE TOWN OF KAVALA" Προβολή
Στις 12 Νοεμβρίου 2014 η Β’ τάξη ( τμήμα Β2) του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων πραγματοποίησε Αγώνα λόγων με θέμα τη φιλία. Ο αγώνας αυτός εντάχτηκε στις Δραστηριότητες παραγωγής λόγου που προβλέπονται στην 3η ενότητα του σχολικού βιβλίου της Νεοελληνικής Γλώσσας. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Η 1η ομάδα υποστήριξε την θέση ότι «Στη ζωή υπάρχουν πραγματικοί φίλοι», ενώ η 2η ομάδα επιχειρηματολόγησε υπέρ του αντιθέτου. Την 3η ομάδα αποτέλεσαν οι κριτές. Ένας μαθητής ορίστηκε ως επόπτης της διαδικασίας. Η όλη διαδικασία κράτησε το ενδιαφέρον των μαθητών που ζήτησαν να την επαναλάβουν. Ακολουθούν στιγμιότυπα από τον Αγώνα Λόγων. Προβολή
Οι μαθητές μας στα πλαίσια του προγράμματος «Διάλογοι» του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, ασχολήθηκαν με το ιστορικό της ίδρυσης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης, το οποίο ιδρύθηκε στα δύσκολα χρόνια που ακολούθησαν την Μικρασιατική Καταστροφή, για να αντιμετωπιστούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες του Προσφυγικού Συνοικισμού. Οι μαθητές αναζήτησαν πληροφορίες και χρήσιμες αναφορές στη βιβλιογραφία της τοπικής ιστορίας, για τη δομή του συνοικισμού και τη αρχιτεκτονική των σπιτιών. Μελέτησαν τις ονομασίες των οδών και τις συσχέτισαν με τις πατρίδες που χάθηκαν. Γνώρισαν το σχετικό φωτογραφικό υλικό, μέσα από το οποίο διασώθηκαν χρήσιμες πληροφορίες για τον συνοικισμό και γνώρισαν τον υπεύθυνο μελετητή και συλλέκτη του υλικού αυτού. Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με μια ακόμη δύσκολη περίοδο που αντιμετώπισε ο πληθυσμός της περιοχής και μαζί του ολόκληρη η Ελλάδα. Τις ημέρες που ακολούθησαν τις μαύρες ημέρες της Κατοχής των Βουλγάρων και τον τρόπο που αυτές αποτυπώνονται μέσα από το Μαθητολόγιο της Περιόδου, καθώς και μαρτυρίες μαθητών εκείνης της περιόδου. Προβολή
«ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ» Στόχοι: - ενίσχυση της ομαδικότητας μέσω ομαδοσυνεργατικών διαδικασιών - προώθηση της αυτενέργειας των μαθητών με μειούμενη σταδιακά βοήθεια από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς (θεωρία της καθοδηγουμένης ανακάλυψης του Βruner μέσω παροχής διανοητικών υποστηριγμάτων από το διδάσκοντα- scaffoldings) - οικοδόμηση της γνώσης από τους μαθητές μέσω εμπλοκής τους σε ερευνητικές δραστηριότητες ενταγμένες σε κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο (θεωρία του Vygotsky) - ανάπτυξη και ενίσχυση κριτικής σκέψης - εμπλοκή σε δράσεις κοινωνικής ευαισθητοποίησης - συνεισφορά στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών Ακολουθήθηκε η μεθοδος project: τα θέματα προέκυψαν μετά από έκφραση επιθυμίας των ίδιων των μαθητών και η τελική επιλογή του θέματος του Αγώνα Λόγου ήταν και αυτή δική τους. Σύνδεση με γνωστικά αντικείμενα: - Τοπική ιστορία, - Ιστορία Β Γυμνασίου- Βυζαντινά μνημεία/ εκκλησίες του Έβρου- Κοσμοσώτειρα - Νεοελληνική Γλώσσα- εξάσκηση στην επιχειρηματολογία/ Ενότητες: Α Γυμνασίου- 3.Ταξίδι στον κόσμο της φύσης/ 6. Δημιουργικές δραστηριότητες της ζωής μου/ 10. Γνωρίζω τον τόπο μου και τον πολιτισμό μου- Β Γυμνασίου- 1. Από τον τόπο μου σε όλη την Ελλάδα/ 8. Συζητώντας για σύγχρονα κοινωνικά θέματα/ Γ Γυμνασίου- 6. Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών - Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή - Πληροφορική- ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων. Προβολή
ΚΥΝΗΓΙ ΘΗΣΑΥΡΟΥ Μάϊος 2014 1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ ΣΕΝΑΡΙΟ Βρίσκεστε σε μια σπουδαία πόλη- κράτος της κλασικής εποχής. Απαντώντας στις 10 ομάδες ερωτήσεων που σας δίνονται θα ανασυνθέσετε την εικόνα της εποχής, θα ανακαλύψετε την πόλη- κράτος και βάζοντας στη σειρά τα γράμματα που θα «κερδίσετε»( απαντώντας σωστά στις ερωτήσεις) θα σχηματίσετε το όνομα ενός πολιτικού που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στα γεγονότα της εποχής. ΟΡΓΑΝΩΣΗ Ημερομηνία : 20 /5 / 2014 Τμήματα : Α3 και Α5 Οι εκπαιδευτικοί χώρισαν τους μαθητές των 2 τμημάτων σε 10 ομάδες των 4 ατόμων ,που η καθεμία περιελάμβανε μαθητές και από τα δύο τμήματα. Όρισαν το υλικό με βάση τα μαθήματα που δίδαξαν τους μαθητές (Αρχαία Ελληνικά και Ιστορία) ενισχύοντάς το με άλλα μαθήματα (μαθηματικά, αγγλικά) με σκοπό τη διαθεματικότητα. ΣΤΟΧΟΣ Το παιχνίδι - κυνήγι θησαυρού φιλοδοξεί να αποτελέσει εργαλείο βιωματικής, συνεργατικής, διαθεματικής μάθησης που προάγει διασκεδαστικά την κριτική σκέψη, τη φαντασία, την παρατηρητικότητα και εν τέλει τη γνώση. Προβολή
Το πρόγραμμα αναφέρεται στη διδασκαλία γεγονότων της τοπικής Ιστορίας στο συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο (Επανάσταση του 1821), στην εμβάπτιση των μαθητών στις αξίες και τις αρχές της τέχνης (εικαστικά, χορός, μουσική, φωτογραφία, δραματοποίηση), στη βιωματική προσέγγιση θεμάτων πολιτιστικής κληρονομιάς. Οι μαθητές γνωρίζουν τα ιστορικά γεγονότα μέσα από πίνακες μεγάλων ζωγράφων, μέσα από τη δημοτική μουσική και τα κατορθώματα ηρώων τραγουδημένων από τη λαϊκή μούσα, χορεύοντας και δραματοποιώντας τους θρύλους και τις παραδόσεις του λαού. Προβολή
ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΜΝΗΜΗ - ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ Προβολή
Τα παιδιά μέσα από μία σειρά βιωματικών δράσεων (συνεντεύξεις, επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο Ξάνθης, το ‘’Σπίτι της σκιάς’’, διαδίκτυο) θα μάθουν την ιστορία αλλά και το ‘’σήμερα’’ του χωριού τους και της περιοχής όπου ζουν – Ξάνθη. Προβολή
Κατά το σχολικό έτος 2014-15 πραγματοποιήσαμε με τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του Γυμνασίου Γαρδικίου Ν.Θεσπρωτίας πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Μνήμες μαρτυρικές, φωνές ζωντανές της ιστορίας μας». Αφορμή για το συγκεκριμένο θέμα υπήρξαν το ιστορικό γεγονός της εκτέλεσης των 49 προκρίτων της Παραμυθιάς Ν.Θεσπρωτίας στις 29 Σεπτεμβρίου 1943 και ανάλογα περιστατικά στην ευρύτερη περιοχή του Φαναρίου. Προβολή
Ως φυσιολογική συνέχεια της δράσης ΕΥΦΥΕΙΣ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΟΓΟΙ που έλαβε χώρα το σχολικό έτος 2013-2014, το επόμενο σχολικό έτος δημιουργήθηκε Ρητορικός Όμιλος αποτελούμενος από μαθητές της Β και Γ λυκείου, με πρωτοβουλία και συμβολή των εκπαιδευτικών Α. Μεταξά, Ε. Κουτσούρη και Π. Κοταρίνου, ο οποίος συμμετείχε στο Πανελλήνιο ΜαθητικόΣυνέδριο που οργανώθηκε με πρωτοβουλία των Λυκείων των Κολλεγίων Αθηνών και Ψυχικού και διεξήχθη 27/4/2015. Τα μέλη του Ρητορικού Ομίλου παρουσίασαν το θέμα "Τέχνη και Πολιτισμός, ό πυρήνας της Παιδείας των ενεργών πολιτων´ του συγχρονου κόσμου". Ο Όμιλος διατηρεί και σχετική ομ´αδα διαλόγου σε κοινωνικό δίκτυο με την επιμέλεια των υπεύθυνων εκπαιδευτικών. Προβολή
Προκειται για μια συστηματική διαθεματική προσέγγιση της σχέσης των μαθηματικών με τη Φιλοσοφία, μέσω της αξιοποίησης των πλατωνικών διαλόγων, όπως πρτείνεται από σύγχρονους καταξιωμένους μαθηματικούς. Το πρότζεκτ εφαρμόστηκε στους μαθητές της Β λυκείου του Καλλιτεχνικού λυκείου Γέρακα από τις εκπαιδευτικούς Ε. Κουτσούρη για τη φιλοσοφία και Π. Κοταρίνου για τα μαθηματικά. Η όλη προσπάθεια κινήθηκε στον άξονα της θεατρικής παιδείας που παρέχεται στους μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου. Να σημειωθέι ότι επίσημη παρουσίαση του πρότζεκτ έγινε από τις προαναφερθείςες εκπαιδευτικούς στο συνέδριο που οργάνωσε τον Απρίλιο του 2015 το Κολλέγιο Αθηνών σε σχέση με την εκπαιδευτική Καινοτομία. Προβολή
Δράση ρητορικού αγωνίσματος που ´ελαβε χώρα στην Αρχαία Αγορά το Σάββατο 2/5/2015, στο πλαίσιο στο πλαίσιο του προγράμματος ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΟΡΑ κΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, το οποίο προέκυψε απότη συνεργασία του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα με την αρμόδια Εφορία Αρχαιοτήτων. Τα μέλη του Ρητορικού Ομίλου του σχολείου, συνοψίζοντας την ύλη της φιλοσοφίας και των μαθηματικών της Β λυκείου σε απλά και ουσιαστικά ερωτήματα, προκάλεσαν διάλογο με τους επισκέπτες του χώρου της Αρχαίας Αγοράς. Οι μαθητές παίρνουν το ρόλο της αλογόμυγας που προσπαθέι να ξυπνήσει την εσωτερική δύναμη των πολιτών και να ανασύρει την αλήθεια. Υπευθυνοι εκπαιδευτικοί: Ε. Κουτσούρη (φιλοσοφία), Π. Κοταρίνου (Μαθηματικά) Προβολή
Στην εργασία μας παρουσιάζονται όλα τα ιστορικά στοιχεία που σχετίζονται με το τζαμί του Βελή Πασά από την εποχή των Ενετών στο Ρέθυμνο, στη συνέχεια κατά την Οθωμανική περίοδο και τέλος στη σύγχρονη εποχή. Συγκεκριμένα παρουσιάζονται οι χρήσεις του χώρου σε όλες τις προηγούμενες περιόδους. Επίσης, γίνεται περιγραφή του μνημείου και αποτυπώνονται τα πολιτιστικά στοιχεία που αφορούν κυρίως την περίοδο της τουρκοκρατίας. Προβολή
ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ Η ΑΡΑΧΩΒΑ ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΡΑΧΩΒΑΣ (2014-2015) Προβολή
Ο σχεδιασμός της εργασίας στο πλαίσιο του Εκπαιδευτικού προγράμματος του ΙΜΕ είχε ως στόχο, αφού αναδειχθούν τα ιστορικά, αρχαιολογικά και αρχιτεκτονικά δεδομένα ενός μνημείου δεμένου με την ιστορία της πόλης, να συζητηθούν και να διερευνηθούν οι τρόποι που επιλέγονται για την ανάδειξη των μνημείων. Στην πόλη μας υπάρχουν πολλοί αρχαιολογικοί χώροι και μνημεία από διάφορες ιστορικές περιόδους και πολλά απ’ αυτά χρησιμοποιούνται για εκδηλώσεις και εμπορικούς σκοπούς εγείροντας κατά περιόδους διάφορες ενστάσεις. Το "Τζαμί του Βελή Πασά", εκτός από τη λειτουργία του ως Παλαιοντολογικού Μουσείου, φιλοξενεί στον προαύλιο χώρο του πολλές εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Για την υλοποίηση της εργασίας αξιοποιήθηκαν οι τεχνικές της ρητορικής τέχνης στις οποίες έχουν εξασκηθεί οι μαθητές στα πλαίσια Ομίλου Ρητορικής και Ερευνητικής εργασίας. Η εξάσκηση στα ρητορικά αγωνίσματα συντελεί στην ανάπτυξη όχι μόνο της κριτικής(τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία, οριοθέτηση με σαφήνεια του προβλήματος και των παραμέτρων του, έλεγχος της ορθότητας της πορείας που ακολουθείται) αλλά και της δημιουργικής σκέψης και της φαντασίας των μαθητών. Και, κυρίως, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ενεργητικής ακρόασης και προφορικής έκφρασης, ικανοτήτων έκφρασης των συναισθημάτων τους, του ουσιαστικού «διαλέγεσθαι» και της αποτελεσματικής επικοινωνίας με τους άλλους. Περιγράφουν τα συναισθήματά τους, αποκτούν ενσυναίσθηση και επειδή μαθαίνουν να αναγνωρίζουν ότι οι γλωσσικές επιλογές που κάνουν ως φυσικοί χρήστες κάθε φορά παράγουν και κατασκευάζουν νοήματα, αρθρώνουν λόγο ανάλογο των κοινωνικο-πολιτισμικών δεδομένων και περιστάσεων. Προβολή
Το σχολείο μας βρίσκεται στον Κατσαμπά,στην ανατολική περιοχή του Ηρακλείου.Στόχος μας είναι να παρακολουθήσουμε σημαντικούς σταθμούς στην ιστορία της γειτονιάς μας, από τη σύστασή της έως σήμερα. Προβολή
Εξερεύνηση και παρουσίαση των αρχιτεκτονικών λείψανων και της ιστορίας τους, στην Ακρόπολη του Σμαρίου στον λόφο του Προφήτη Ηλία που κατοικήθηκε από τα Πρωτομινωικά χρόνια (μέσα 3ης χιλιετίας π.Χ. περ.) Προβολή
Η εργασία εξετάζει τα παρακάτω υποθέματα: - ο τόπος προέλευσης και η έννοια της «καταγωγής» για τα παιδιά που γεννήθηκαν σε αστικές περιοχές - εσωτερική μετανάστευση: κύματα, λόγοι μετακίνησης, αφετηρίες και προορισμοί - η εγκατάσταση στο αστικό κέντρο: επαγγελματική / οικονομική αποκατάσταση, κοινωνική αποδοχή / απόρριψη - η διατήρηση της μνήμης: πολιτιστικοί σύλλογοι στον αστικό ιστό (ίδρυση, ανάπτυξη, δραστηριότητες, απήχηση) - μνημεία των τόπων καταγωγής: τοπωνύμια, οδωνύμια, καλλιτεχνικά μνημεία, αρχιτεκτονικά μνημεία Προβολή
Περιήγηση σε σημεία της Αθήνας που έλαβαν χώρα οι Πλατωνικοί Διάλογοι: Φαίδρος και Ευθύδημος. Προβολή
Το πρόγραμμα «Δρόμοι (Διά) δρομοι στην Ιστορία» είναι ένα πρόγραμμα Τοπικής Ιστορίας, το οποίο σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της δράσης ΔΙΑΛΟΓΟΙ του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 16 μαθητές, οι οποίοι δούλεψαν σε 5 ομάδες. Η Νέα Αλικαρνασσός, η περιοχή όπου βρίσκεται το σχολείο, είναι μία περιοχή στην οποία κατοικούν απόγονοι των προσφύγων από την Αλικαρνασσό της Μ. Ασίας. Οι περισσότεροι δρόμοι της περιοχής έχουν ονόματα που τη συνδέουν με την πόλη της Μ. Ασίας. Οι ομάδες δούλεψαν σε δύο στάδια: αρχικά αναζήτησαν πληροφορίες για τα ονόματα συγκεκριμένων δρόμων της περιοχής που τους παρέπεμπαν στην ιστορία ή τη μυθολογία. Σε επόμενο στάδιο κλήθηκαν να βρουν ερωτήσεις από το υλικό που επεξεργάστηκε κάθε ομάδα και να σχεδιάσουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων με βάση το υλικό του (κανόνες, διαδικασία). Όλα τα σενάρια των μαθητών για το στήσιμο του παιχνιδιού έγιναν δεκτά. Το παιχνίδι περιλαμβάνει: α) ένα ταμπλό που απεικονίζει τον χάρτη της περιοχής, β) κάρτες με τις ερωτήσεις που φτιάχτηκαν από τους μαθητές, γ) πιόνια και δ) ζάρι. Προβολή
Την Τετάρτη 15 Μαΐου 2013 στον χώρο του σχολείου μας και στα πλαίσια των δραστηριοτήτων διαλόγου σε συνδυασμό με τις δραστηριότητες προβολής, η ομάδα εργασίας μας συζήτησε και επιχειρηματολόγησε πάνω σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον στο οποίο ζει, τις ανάγκες της που καλύπτει ή όχι σε αυτό, τα όνειρά της για τη γειτονιά αλλά και τις εμπειρίες που αποκόμισε από την έρευνά της, κατά τη διάρκεια ενός debate με τους υπόλοιπους συμμαθητές και συμμαθήτριές της. Προβολή
Με την βοήθεια των μαθητών μας επιλέξαμε αυτόν τον τίτλο για την εργασία μας. Η κάθε λέξη δρα ανατροφοδοτικά σε σχέση με την επόμενη. Και η κατάληξη είναι η επιστροφή στην αρχική λέξη. Ξεκινάω Ερευνώντας, Όσο ερευνώ Ανακαλύπτω Όσο ανακαλύπτω Μαθαίνω όσο Μαθαίνω Φιλοσοφώ Κι όσο φιλοσοφώ ξεκινώ ξανά να ερευνώ.... Προβολή
Μέσα από αυτό το παιχνίδι αναδείχτηκαν με ευκολία και διασκεδαστικό τρόπο τα βασικά ιστορικά σημεία-μνημεία της Νέας Αλικαρνασσού. Μέσα από 4 γρίφους τα παιδιά κατάφεραν να βρουν τι απεικονίζεται ιστορικά στο κάθε μνημείο ενώ κάθε ομάδα ανέλαβε να βρει στοιχεία για το μνημείο και να τα παρουσιάσει στις υπόλοιπες ομάδες. Γρίφος 1 Πατέρα λέγεται κι αυτός, όχι για τα παιδιά του και απ΄αυτόν μαθαίνουμε μαντάτα για την γενιά του. Γρίφος 2 Ο Ποσειδώνας θύμωσε τη θάλασσα ταράζει μα ένας άγρυπνος φρουρός φυλάει τους ναυτικούς και στη στεριά τους βγάζει. Γρίφος 3 Είναι ο στίβος του μεγάλος, δύσκολος και κουραστικός, μα το κέρδος για το πνεύμα είναι θείος θησαυρός. Γρίφος 3 Σμύρνη και Αλικαρνασσός, Σαμψούντα, Τραπεζούντα, δοκίμασαν ξεριζωμό και προσφυγιά! Κι αυτό μαρμάρωσε εκεί να βλέπουν οι περαστικοί κι όλοι να λεν ΘΥΜΑΜΑΙ... Προβολή
Στην εργασία μας θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μερικές βασικές πληροφορίες για μια αρχαία πόλη που δεν είναι και τόσο διάσημη όσο κάποιες άλλες, αλλά είναι εξίσου σημαντική, γιατί αυτή η πόλη είναι ο τόπος που ζούμε και βλέπουμε καθημερινά. Βρίσκεται στην ανατολική Κρήτη, στο νομό Λασιθίου και μόνο δέκα χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα του Νομού, τον Άγιο Νικόλαο. Η βυθισμένη πόλη Ολούς είναι η πόλη που οφείλει σήμερα το όνομά της η Ελούντα. Προβολή
Στις 14 Μαΐου 2014 διεξήχθησαν στο ΓΕΛ Αλικιανού 2 Αγώνες Λόγων/Επιχειρηματολογίας με μαθητές της Α΄ Λυκείου. Για κάθε Αγώνα Λόγων οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 ομάδες: στην ομάδα του Λόγου, στην ομάδα του Αντίλογου και στην ομάδα των Κριτών. Τα θέματα για τα οποία επιχειρηματολόγησαν ήταν: 1. Οι νέοι άνθρωποι είναι καλύτερο, στις παρούσες συνθήκες της χώρας μας να αναζητήσουν την τύχη τους στο εξωτερικό. 2. Μαθαίνουμε καλύτερα από τους υπολογιστές παρά από τους δασκάλους. Οι λόγοι βιντεοσκοπήθηκαν και είναι διαθέσιμοι στη διεύθυνση: http://youtu.be/l67iop8-3jc Προβολή
Πλάτωνας:Η αφορμή για τη συνεργασία με το ΙΜΕ. Περιγραφή εργασιών: 1)Ο Πλάτωνας και η αλληγορία της σπηλιάς. Video με την αλληγορία του σπηλαίου. 2)Το "Φαίνεσθαι" και το “Είναι” (3 σχετικά video: «εικόνα», «ήχος», «Νάρκισσος», Το φαίνεσθαι και το είναι στα Προσφυγικά των Αμπελοκήπων») 3) Θέματα προς διερεύνηση : α) Κλοπή ταυτότητας, λογαριασμού, κωδικών και ψεύτικες ταυτότητες β) Σχολείο: Φυλακή ή χώρος δημιουργίας; Προβολή
Χορευτική performance, βασισμένη στην αλληγορία του πλατωνικού σπηλαίου. Συμβολική σωματοποιημένη απόδοση της έννοιας της ανάβασης . Προσωπικές διαδρομές "δεσμωτών" στην κατεύθυνση της θέασης της αλήθειας των πραγμάτων. Προσπάθειες κοινότοπες, αγωνιώδεις, αιώνια επαναλαμβανόμενες, σπάνια επιτυχείς, εγκλωβισμένες σε κυκλικές τροχιές και κεντρομόλες δυνάμεις. Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Β. Κουτσούρη (θεωρητικός της τέχνης) - Κ. Μίχος (καθηγητής κλασικού και μοντέρνου χορού) Συμμετέχοντες μαθητές από Γ λυκείου: Στ. Καραμπίνας, Χ. Μαγκωνάκης, Δ. Πρόκος, Κ. Μαυρόπουλος, Ν. Μποφίλη, Μ. Κώτσια Προβολή
Προγραμμα Περιβαλλοντικης Εκπαίδευσης. Η προσέγγιση σημαντικών θεμάτων, όπως των παγκόσμιων περιβαλλοντικών και κοινωνικών προβλημάτων που σχετίζονται με το νερό, ιδιαίτερα όσον αφορά στην πρόσβαση στο νερό, την κατανομή του και την παροχή των υπηρεσιών που σχετίζονται με αυτό, απαιτεί την ανάπτυξη μιας ισχυρής επιχειρηματολογίας, ώστε οι προσεγγίσεις για ορθολογική διαχείριση να πείθουν και να έχουν περισσότερες πιθανότητες να υιοθετηθούν. Θα προσπαθήσουμε, λοιπόν, να ασκηθούμε στον επιχειρηματολογικό-ρητορικό λόγο και να εξοικειωθούμε με τη δίπλευρη θεώρηση (debate) κάθε υποθέματος που θα προσεγγίσουμε. Προβολή
1. Δημιουργία κειμένου στο πλαίσιο της δημιουργικής γραφής 2. Διεξαγωγή διαλόγου, προτύπου διαλεκτικής (γόνιμης ανταλλαγής απόψεων), με τους μαθητές της Α Γυμνασίου της κατεύθυνσης Θεάτρου/Κινηματογράφου Α Γυμνασίου. Βάση διαλόγου το δημιουργηθέν κείμενο. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 ομάδες: λόγου - διαλόγου - κριτών. Η συζήτηση περιεστράφη γύρω από το θέμα της ευφυίας και καθοδηγείτο από τους παρισταμένους εκπαιδευτικούς Α. Μεταξά και Ε. Κουτσούρη. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν και αποφάσισαν να επικοινωνήσοουν τα συμπεράσματά τους σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Προβολή
Οι μαθητές ανέλαβαν να μελετήσουν τη λειτουργία του στρατοπέδου κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου πολέμου καιστη συνέχεια να ερευνήσουν κατά πόσο οι μνήμες του στρατοπέδου επιβιώνουν στη σύγχρονη εποχή. Προβολή
Ένα ταξίδι στο χρόνο με οδηγό το επιβλητικό κτήριο των Δικαστηρίων, που δεσπόζει σε μια από τις κεντρικές πλατείες της πόλης μας, και ξεναγούς τους μαθητές της Α΄τάξης του Γ.Ε.Λ. Ελ. Βενιζέλου Προβολή
Σκοπός της εργασίας είναι η γνωριμία των μαθητών με την ιστορία του τόπου τους.Θα επιχειρήσουμε μία βιωματική προσέγγιση της ιστορίας μέσα από επισκέψεις σε μουσεία, αντιπροσωπευτικά μνημεία του τόπου στο φυσικό τους χώρο.Θα κατευθύνουμε τους μαθητές μας να συγκεντρώσουν το απαραίτητο υλικό μέσα από βιβλιογραφική έρευνα,συνεντεύξεις από ανθρώπους που σχετίζονται με τα μνημεία(αρχιτέκτονες ,εφορείες αραιοτήτων),επιτόπιες επισκέψεις στους χώρους των μνημείων,φωτογραφικό υλικό,απόπειρα δημιουργίας μακέτας κάποιου μνημείου και τέλος δημιουργία ηλεκτρονικού παιχνιδιού με σκοπό την αφομοίωση των πληροφοριών που θα έχουμε συγκεντρώσει, επιχειρώντας μία σύνδεση της ιστορικής γνώσης με τις νέες τεχνολογίες. Προβολή
Εργασία 19ου Δημοτικού σχολείου Χανίων. Η διδασκαλία του Πλάτωνα παρουσιάζεται μέσα από τη διήγηση μύθων σε μορφή διαλόγων , έτσι όπως το επεξεργάστηκαν και δημιούργησαν οι μαθητές του Β2' τμήματος του σχολείου μας. Η παρουσίαση γίνεται σε ηλεκτρονική μορφή θεάτρου σκιών με τη βοήθεια του προγράμματος e-shadow και την υποστήριξη του πολυτεχνείου Κρήτης. Προβολή
Εργασία 19ου Δημοτικού σχολείου Χανίων. Η ανάλυση της σημασίας του νερού στη ζωή μας. Από τους αρχαιότατους χρόνους έως σήμερα το νερό αποτελεί απαραίτητο στοιχείο στη ζωή του ανθρώπου. Φυσικό περιβάλλον για κάποιους οργανισμούς, στοιχείο του σώματός τους για άλλους αλλά ταυτόχρονα και δείκτης πολιτισμού για κάθε κοινωνία. Αυτούς τους ρόλους του νερού επιλέξαμε να εξετάσουμε με αφορμή την ύπαρξη ενός υδραγωγείου στη γειτονιά μας. Πρόκειται για το υδραγωγείο της πόλης των Χανίων του οποίου ο σχεδιασμός και η κατασκευή ξεκίνησε το 1900. Κατά τον σχεδιασμό της δεξαμενής ακολουθήθηκαν τα αρχιτεκτονικά και μορφολογικά πρότυπα που χαρακτηρίζουν τα σημαντικά δημόσια κτίρια της εποχής της Κρητικής Πολιτείας. Για τον σχεδιασμό του κτιρίου εργάστηκε ο ίδιος αρχιτέκτονας, ο οποίος είχε εργαστεί και για την κατασκευή της Δημοτικής Αγοράς των Χανίων, έργο επίσης αξιόλογου και σημαντικού για την πόλη μας. Προβολή
Στις 21 Μαΐου 2014, ώρα 6.00μ.μ. παρουσιάσαμε το Β1 Τμήμα το πρόγραμμα μας και πραγματοποιήσαμε debate, αγώνα λόγου με θέμα "Τα κτίρια-μνημεία αξίζουν προστασία και φροντίδα όπως και οι άνθρωποι". Είχε πολύ μεγάλη επιτυχία καθώς οι μαθήτριες και οι μαθητές τήρησαν τους κανόνες χρόνου και σεβασμού του αντιπάλου, εντυπωσίασαν με τα επιχειρήματά τους και το κοινό, γονείς, καθηγητές και μαθητές παρακολουθούσαν με έκπληξη και πολύ ενδιαφέρον την εξέλιξη της συζήτησης. Η συγκυρία της πραγματοποίησης του debate σε προεκλογική περίοδο ήταν ευτυχής καθώς οι μαθητές έδωσαν ένα καλό παράδειγμα διαλόγου. Το κυριότερο όλων είναι η ικανοποίηση που αισθάνθηκαν οι "αγωνιστές". Παραθέτουμε το powerpoint της παρουσίασης, φωτογραφίες και βίντεο. Προβολή
Ακολουθώντας την πορεία της επιστημονικής σκέψης και της έρευνας, μελέτησαμε την πλεύση των πλοίων με βάση τους νόμους και τις αρχές της Φυσικής. Αφου επικοινώνησαμε με ειδικούς (ναυπηγούς, κατασκευαστές πλοίων, ιστορικούς της ναυσιπλοϊας) και ξεναγήθηκαμε στο εργαστήριο μελέτης πλοίων της σχολής Ναυπηγών του Ε.Μ.Π., συλλέξαμε πληροφορίες, αφενός για την ιστορική εξέλιξη των πλοίων απο τις τριήρεις, τα ιστιοφόρα, τα ατμόπλοια, μέχρι τα πλοία της σύγχρονης τεχνολογίας, αφετέρου μάθαμε, σε έναν βαθμό, για τα μυστικά της κατασκευής των πλοίων. Διερευνήσαμε την τοπική ιστορία του Πειραιά, της πόλης, όπου γεννηθήκαμε, ζούμε και δραστηριοποιούμαστε και δημιουργήσαμε ένα σχετικό video. Προβολή
1. Εκλαϊκευμένη παρουσίαση του Πλάτωνα και των βασικών Σωκρατικών ιδεών. 2. Κολωνός, ο Δρόμος προς την Ακαδημία(διαχρονική παρουσίαση της περιοχής) 3. Φωτογραφικό Άλμπουμ Κολωνού 4. Αποτύπωση της τοπικής Ιστορίας μέσα από τα τοπονύμια της περιοχής 5. Επιτραπέζιο παιχνίδι «με οδηγό την Ακαδημία». 6. Διάλεξη, παρουσίαση της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας: 6.1. Ο Παραμυθάς Πλάτωνας: μια διαφορετική προσέγγιση των πλατωνικών μύθων 6.2 Οι Μύθοι και η Δημιουργία: καλλιτεχνικές δημιουργίες των μαθητών (εικονογράφηση των μύθων) 6. 3 Ένας μύθος σε αγώνα αντιλογίας: γνωριμία με το διάλογο και τη Σωκρατική μέθοδο Προβολή
Κεφάλαιο 1. Εισαγωγή στη Φιλοσοφία Φιλοσοφικές αναζητήσεις Κεφάλαιο 2. Προσέγγιση της έννοιας μνημείο Κεφάλαιο 3. Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού Κεφάλαιο 4. Επεξεργασία-εμπλουτισμός – παραπέρα ανάλυση των πληροφοριών που προέκυψαν από το παιχνίδι του θησαυρού. (Στόχος: Μετά την ολοκλήρωση αυτής της ενότητας τα παιδιά έχουν αποκτήσει γνώσεις για την αρχαία φιλοσοφία και την τοπική ιστορία). Κεφάλαιο 5 Προετοιμασία και παρουσίαση της θεατρικής παράστασης με τίτλο: «Δάσκαλος- μαθητές, χθες και σήμερα». Το πρώτο μέρος αποτελείται από την αναπαράσταση της Ακαδημίας του Πλάτωνα. Στο δεύτερο μέρος δραματοποιούνται σκηνές από έργα ντόπιων συγγραφέων μέσα από τα οποία αναδεικνύονται οι παιδαγωγικές αντιλήψεις της εποχής. Στο τρίτο μέρος οι σκηνές του δεύτερου μέρους μεταφέρονται στη σημερινή πραγματικότητα μέσα από τα μάτια των μαθητών. Προβολή
Η περίοδος της Τουρκοκρατίας στο νομό Λασιθίου: οι δικοί μας πρόγονοι (μέσα από τη δημιουργία των γενεαλογικών μας δέντρων) και σημαντικές προσωπικότητες του νομού Προβολή
Το 4ο ΓΕΛ Αλίμου, «Μακρυγιάννειο», είναι ένα σχολείο που θέλει να είναι ανοικτό στην κοινωνία, να δραστηριοποιείται δυναμικά και να επικοινωνεί με φορείς που μπορούν να προάγουν τη γνώση, με τρόπους εναλλακτικούς. Ακολουθώντας την πρόταση του ΙΜΕ και του προγράμματος «Διάλογοι», ασχολήθηκε με την τοπική ιστορία του δήμου Αλίμου, εστιάζοντας στην αρχαιότητα και στα αρχαιολογικά κατάλοιπα, που έχουν εντοπιστεί στην περιοχή. Ονομάσαμε την εργασία μας «αρχαιολογικός περίπατος στο σύγχρονο Άλιμο», γιατί περπατήσαμε στην πόλη μας, αναζητώντας στοιχεία του αρχαίου παρελθόντος των δύο αστικών δήμων της περιοχής μας, του δήμου Αλιμούντος και του δήμου Ευωνύμου. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η γνώση και η αγάπη για τον τόπο μας, ο εντοπισμός προβλημάτων και η ευαισθητοποίηση των νέων, με στόχο την ανάληψη πρωτοβουλιών, για την επίλυσή τους. Η εργασία πραγματοποιήθηκε από 20 μαθητές της Α΄ τάξης, με την επίβλεψη της καθηγήτριας Ράπτη Βασιλικής. Προβολή
Δραματοποιημένη απόδοση του διαλόγου "περί έρωτος" από το πλατωνικό Συμπόσιο και συγκεκριμένα το απόσπασμα που αναφέρεται στο Διάλογο του Σωκράτη με τη Διοτίμα. Η δράση αυτή προέκυψε διαθεματικά από τα μαθήματα των αρχαίων ελληνικών κατεύθυνσης και φιλοσοφίας της Β λυκείου, αρχαίων ελληνικών κατεύθυνσης Γ λυκείου και θεατρικής αγωγής. Η θεατρική ομάδα αποτελούμενη από 4 μαθητές της Β λυκείου (Μαρκουλάτου Βαλεντίνη, Νικόλαος Σακκάς, Μαργαρίτα Τριάντη και Σταύρος Τσαντές) απέδωσε δραματικά το διάλογο στο χώρο της Αρχαίας Αγοράς (3/5/2014)με τη θεατρική διδασκαλία και σκηνοθετική επιμέλεια της φιλολόγου Φιλιππίνας Κρεμμύδη, σε συνεργασία με τη φιλόλογο Ε. Κουτσούρη. Προβολή
Έχουμε την τύχη να πηγαίνουμε σχολείο σε ένα από τα ιστορικά κτίρια της πόλης μας, το 26ο ΓΕΛ Αθηνών η αλλιώς Μαράσλειο. Το σχολείο μας βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας, στο Κολωνάκι. Με αφορμή το πρόγραμμα του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού «Διάλογοι Πλάτωνα- Τοπική Ιστορία», ήρθαμε μέσα από ψάξιμο πιο κοντά στην ιστορία της γειτονιάς του σχολείου μας. Έτσι μοιραστήκαμε σε 5 ομάδες και αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με κάποια ενδεικτικά κτίρια που μας περιβάλλουν. Οι ομάδες που φτιάχτηκαν ανέλαβαν να αναζητήσουν πληροφορίες για τη Μονή Πετράκη, την οποία γνωρίζουμε καλά καθώς είναι ο ναός στον οποίο εκκλησιαζόμαστε, το Λύκειο του Αριστοτέλη, δίπλα από το οποίο περνούμε κάθε φορά που πηγαίνουμε περίπατο στο Ζάππειο, το Μουσείο Μπενάκη στη Βασιλίσσης Σοφίας, κτίρια του αρχιτέκτονα Τσίλερ στη Βασιλίσσης Σοφίας και τέλος τη Βουλή. Η ενασχόληση έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας της Β’ Λυκείου στην οποία φοιτούμε. Μπορέσαμε να κάνουμε και έναν αγώνα ρητορικών λόγων. Το θέμα πάνω στο οποίο επιχειρηματολογήσαμε αντλήθηκε από το μάθημα της Ιστορίας και συγκεκριμένα από τις «αραβικές κατακτήσεις». Η θέση πάνω στην οποία επιχειρηματολογήσαμε ήταν: «Είναι καλό να υπάρχει πολυπολιτισμικότητα στις κοινωνίες των ανθρώπων». Προβολή
Το παρόν συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και εθνικούς πόρους στο πλαίσιο της πράξης «Ακαδημία Πλάτωνος - Ανάπτυξη της Γνώσης και καινοτόμων ιδεών» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2007-2013»
© 2013 Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών